Fénymásolók, nyomtatók, szkennerek, tonerek, patronok és egyéb kellékek forgalmazása
Forgalmazott márkák
CANON
DEVELOP
HP
KONICA-MINOLTA
MMC
SAMSUNG
XEROX

Általános Szerződési Feltételek

VÁSÁRLÓI TÁJÉKOZTATÓ - Általános Szerződési Feltételek - KAPCSOLAT

Amennyiben felhasználója vagy vásárlója kíván lenni a it-copy.hu webáruházunknak (továbbiakban webáruház), kérem figyelmesen olvassa el jelen Vásárlói Tájékoztatót és Általános Szerződési Feltételeket (röviden ÁSZF) és csak akkor legyen aktív felhasználója és vásárlója webáruházunkban, ha jelen dokumentumot átolvasva, annak tartalmát megértette, az abban foglaltakat minden tekintetben elfogadta és magára nézve is kötelező érvényűnek tartja. A szerződést nem iktatjuk, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre.

1. Cégünkről:

A webáruház üzemeltetőjének (továbbiakban Szolgáltató) adatai:
Cégnév: IT-COPY Kft
Székhely címe: 2700 Cegléd, Kossuth F. u. 12.
Cégjegyzékszám: 13-09-072248
Nyilvántartást vezető cégbíróság: Budapest Környéki Törvényszék Cégbíróság
Adószám: 12140598-2-13
Bankszámlaszám : 10403129-31214034-00000000

Ügyfélszolgálat adatai:
Cím: 2700 Cegléd Gubody utca 26.
Telefon: 30/219-4965
E-mail: webshop@it-copy.hu
Nyitva tartása: H-P 9-14h

2. Az áruház használata:

a) Áruházunkban tetszés szerint böngészhet, megismerkedhet termékeinkkel, árainkkal, tájékozódhat a részletekről. Termékeinket a könnyebb tájékozódás érdekében főkategóriák szerint soroltuk be. A főkategóriák újabb alkategóriákra bomlanak, még jobban megkönnyítve a keresést. 
Minden termék ára bruttó ár, azaz ÁFA-val növelt értéken van feltüntetve és egy darabra, csomagra vonatkozik. Webáruházunkban feltüntetett árak magyar forintban értendők (HUF). 
A megjelenített képek illusztrációként szerepelnek, és azok eltérhetnek a valóságtól.

b) Ha a keresett terméket sehol sem találja, vegye igénybe keresőnket. Főoldalon a képernyő jobb felső részén találja meg, ahol csak be kell írnia a keresett kifejezést, vagy részletét, és kereső gomb megnyomása után máris olvashatja a kért információt. Ha a keresés így is eredménytelennek bizonyul, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz. Munkatársaink készséggel állnak az Ön rendelkezésére és tájékoztatják arról, hogy a kívánt terméket be tudjuk-e szerezni vagy sem.

c) Ahhoz, hogy vásárolni is tudjon áruházunkban, nem szükséges, de előnyös, ha regisztrálja magát. Az oldal jobb felső sarkában lévő Belépés gombra kattintva nyílik meg a belépési illetve a fiók regisztrációs gomb. Itt kell megadnia a következőket: 
Az Ön személyes adatai: magánszemélyeknél a saját név 
Cégadatok: ha cég nevében rendel, a cég neve 
E-mail cím: Az itt megadott e-mail címre küldjük az értesítéseket a megrendeléséről, illetve a megrendelés állapotáról, valamint a bejelentkezéshez is szüksége lesz rá, ezért kérjük valós, létező címet adjon meg! Minden adatot bizalmasan kezelünk! 
Az Ön címe: A számlázási cím. A címeket (szállítási, számlázási) a későbbiekben Adatok menüpontban is tudja változtatni, valamint rendelés leadáskor is tetszőlegesen. 
Az Ön telefonszáma: ha valamilyen probléma merül fel megrendelésével kapcsolatban, a gyorsabb megoldás érdekében célszerű megadni azt a telefonszámot, amelyiken munkatársaink bármikor el tudják érni Önt. 
Jelszó: Az előbbiekben megadott e-mail cím mellett az itt megadott jelszóval együtt fog tudni a későbbiekben is bejelentkezni áruházunkba, megtekinteni rendelései állapotát. A Tovább gombra kattintva, regisztrációja elkészül, a regisztrációs adatokról egy e-mailben értesítjük.

d) Az internetes áruházban történő vásárlás távollévők között, írásban kötött szerződésnek minősül a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet alapján. A szerződés kötés nyelve kizárólag a magyar. A megrendelés egyedi azonosító alapján (rendelésszám) elektronikus formában tárolásra kerül, a későbbiekben ennek segítségével visszakereshető. A leadott rendeléseket elektronikus levélben legkésőbb 48 órán belül visszaigazoljuk. Ha nem kapja meg az értesítést, kérjük keresse ügyfélszolgálatunkat. 
Ha a kiválasztott terméket meg szeretné megvásárolni, a Kosárba gombra kattintva kezdeményezheti a vásárlást. Miután berakta a kosárba az Önnek tetsző terméket, tovább folytathatja a vásárlást. A termék mennyiségét a kosárban tetszés szerint átírhatja, megváltoztathatja. 
Az Ön kosara ablakban minden kiválasztott termék és az aktuális végösszeg, böngészés közben is nyomon követhető. Ez bármikor tetszés szerint módosítható, törölhető. Egy vásárlás alkalmával korlátlan számú terméket tehet a kosarába. A böngészés befejezése után a kosár menüponton belül – a Pénztár gombra kattintva fizetési és szállítási mód kiválasztásával tudja véglegesíteni a megrendelését. 
A szállítási információknál pontosíthatja a szállítási címet, és tájékoztatást kap a szállítás pontos összegéről is. Ha valamilyen külön kérése van ezzel kapcsolatban, a Megjegyzés rovatba bátran beírhatja. 
Adatbeviteli hibák javítása: A rendelési folyamat során bármikor vissza tud lépni az előző fázidba, ahol módosíthatja a rendelését. Előfordulhat, hogy a kosárba nem olyan, vagy nem annyi terméket tett bele, amire, vagy amennyire szüksége van. Bármilyen a rendelésével kapcsolatos probléma esetén írjon nekünk e-mailben vagy telefonon tudassa velünk a problémát és módosítjuk, vagy töröljük a rendelését.

Rendeléseit hagyományos formában is leadhatja: 
elektronikus levél formájában az webshop@it-copy.hu címre.

Minden esetben a következő adatokat kérjük Öntől: a megrendelő pontos neve, számlacíme, a csomagküldés pontos címe (utca, házszám, város és irányítószám), egy telefonszám, amelyen munkatársunk egyeztetni tud a rendeléssel kapcsolatban. 
Számlázási adatok ellenőrzése ablakban a számlázási címet módosíthatja, valamint kiválaszthatja az Önnek tetsző fizetési formát. Fizetés Szállításkor / utánvét esetben a csomagot a futárnak, készpénzben kell fizetni.
Fizetés előreutalással esetben e-mailben elküldött információk alapján saját bankon keresztüli utalás.

Megrendelés megerősítésénél láthatja az Ön által eddig megadott adatokat, a megrendelés összértékét, a szállítási költséget.

A vásárolt termékekről minden esetben számlát állítunk ki, amit a csomagban talál meg. 
Mindaddig NEM kerül feldolgozásra a megrendelése, amíg Ön a Megrendelőlapon végig nem haladt.

4.a. Fizetés és fizetési módok

A www.it-copy.hu internetes webáruház több fizetési módot is kínál Önnek, amelyek közül a megrendelési folyamat során egyszerűen ki tudja választani az Önnek legmegfelelőbbet.

Utánvét: ebben az esetben a megrendelt termékek kiszállításakor kell kifizetni az ellenértéket a futárnak, amikor a csomagot átveszi.

Előreutalás: ezt a lehetőséget elsősorban cégek és intézmények szokták igénybe venni. A rendelés ellenértékét a megrendelést követő e-mailben küldött díjbekérő alapján kérjük átutalni a K&H Banknál vezetett 10403129-31214034-00000000 számú bankszámlánkra. Amint az összeg megérkezik bankszámlánkra elindítjuk a csomagot. A végszámlát a csomagban fogja megtalálni.

4.b. Szállítás

Csomagjait a Sprinter csomagszállító szolgáltatásával vagy MPL futárszolgálattal juttatjuk el otthonába, vagy akár munkahelyére.

A szállítási költség Magyarország egész területén 
MPL: 990.- Ft, 
Sprinter Pick-Pack pontra:780,- Ft,
Sprinter: 1.290.-Ft, 
50 000.- Ft feletti megrendelés esetén ingyenes.

Csomagolási költséget nem számítunk fel. A Sprinter házhozszállítás a csomag feladását követő munkanapon 8-17 óra között történik az Ön által megadott címre, előzetes egyeztetés nélkül. Kérjük, hogy olyan szállítási címet és telefonszámot jelöljön meg a megrendelésnél, ahol Ön napközben is elérhető, hogy ha kézbesítés közben bármilyen probléma felmerülne, a Sprinter felvehesse Önnel a kapcsolatot.

Szállítási határidők 
Webáruházunk több beszállító termékeit is kínálja. A termékek jelentős része állandóan van készleten. Átlagos esetben, amennyiben a rendelés 12.00 óráig beérkezik és van raktáron, 1 munkanap alatt kiszállítjuk, ha erre nincs lehetőség, akkor ügyfélszolgálatunk értesíti Önt arról, hogy melyik termékre kell várni. Ilyenkor lehetőség van arra, hogy az adott terméket kihagyjuk a rendelésből, és a csomagot e nélkül küldjük el, vagy arra, hogy másik, hasonló (helyettesítő) terméket válasszon, illetve hogy az eredeti megrendelést egy későbbi, egyeztetett időpontban küldjük el. 
Téves megrendelés esetén, a leadást követően e-mailben az webshop@it-copy.hu címen a csomag feladása előtt minden következmény nélkül. Ha a rendelést az Ön által kért módon nem tudjuk az Ön által elvárt idő alatt teljesíteni (pl. több napot kellene várni az adott termék megérkezésére), a rendelést szintén következmények nélkül lemondhatja. 
Ha már elküldtük csomagját és Ön valamilyen okból nem veszi át (nem kap értesítőt, vagy nem találja meg a futár a címet, zárva az ajtó, nem tartózkodik senki a megadott címen stb.) automatikusan visszaküldik a címünkre. 
Amennyiben Ön mégis úgy gondolja, hogy szüksége van a megrendelt termékekre és ezt jelzi is nekünk, akkor a csomagot a szállítási költség újbóli felszámításával tudjuk elküldeni. Ha egy címről két vagy több alkalommal is visszakapjuk a csomagot, áruházunk fenntartja a jogot, hogy erre a névre és címre a továbbiakban NE küldjön újra csomagot.

4.c. Személyes átvétel a telephelyünkön nincs lehetőség.

Ügyfélszolgálat elérhetőségei: 
Központi ügyfélszolgálatunk (H-P: 9.00-15.00) minden felmerülő kérdésére választ tud adni, megrendelheti a terméket, készletinformációt nyújtanak, segítenek megtalálni a nyomtatójához való festékpatront - de ha Ön közvetlenül az üzlet munkatársaival is kíván beszélni a következő elérhetőségeinken teheti meg az ügyfélszolgálat nyitvatartási idejében: Telefon: (+36-30) 715-6154, (+36-30) 219-4965

5. Az elállási jog gyakorlásának feltételei és módja

Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Jelen tájékoztató hiányában jogosult Fogyasztó 1 év elteltéig gyakorolni az elállási jogát.

Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Fogyasztó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.

Fogyasztó a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.

A termék visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell viselnie, a vállalkozás nem vállalta e költség viselését. 
Az elállási jog gyakorlása esetén a Fogyasztót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, Szolgáltató azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését. Nem illeti meg az elállási jog Fogyasztót olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.

A fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát

  • olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából

  • lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;

  • a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.

Szolgáltató a termék visszaérkezését/vagy az elállási nyilatkozat megérkeztét követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a Fogyasztó részére, beleértve a kiszállítási díjat is. 
A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
Fogyasztó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy Szolgáltató címen leadni. 
Fogyasztónak írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot megküldenie 14 napon belül.

Fogyasztó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi, vagy átadja a termék(eke)t. 
A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését. 
A Szolgáltató nem köteles a Fogyasztó része megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik.

Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre az árukban bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az az áruk jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükségestől eltérő kezelés miatt következett be.

A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy Fogyasztó bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

Amennyiben Fogyasztó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a megrendelést követően elküldött adatlap segítségével), vagy telefonon. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el Szolgáltató. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza Fogyasztó Szolgáltató részére.

Fogyasztónak kiemelten ügyelnie kell a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a Fogyasztót terheli! A termék visszaérkezését követő tizennégy napon belül a Fogyasztó által megadott bankszámlaszámra visszatéríti Szolgáltató a termék vételárát, a szállítási költséggel együtt.

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető el. Fogyasztó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen Szabályzatban található elérhetőségeken.

Az elállási jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak minősülő Felhasználókat illeti meg.

Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.

Elállási jog gyakorlásának a menete:

Amennyiben a Fogyasztó élni kíván az elállási joggal úgy köteles az elállási szándékát tartalmazó elállási nyilatkozatot a Szolgáltató elérhetőségeinek egyikére elküldeni. 
Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, amennyiben a termék kézhezvételétől számított 14. nap lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. Írásban történő elállás esetén elég csak az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, email vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az email illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe. 
A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató címére késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, amennyiben a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket (tehát nem kell megérkezni 14 napon belül). A megrendelő viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket.

A Szolgáltató azonban nem köteles a Fogyasztó része megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik. A Fogyasztó a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát. 
Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tételnek vagy darab kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a vásárló az elállási joggal.

A kiszállítás folyamán megsérült vagy hibás terméket cégünk díjmentesen kicseréli. Amennyiben a csomag sérülten érkezne meg Önhöz, kérem a kiszállító cég alkalmazottjával írjanak jegyzőkönyvet, valamint ha lehetősége van rá készítsenek fényképfelvételt.

6. Garancia

I. ÁLTALÁNOS SZAVATOSSÁGI ÉS JÓTÁLLÁSI SZABÁLYOK

Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával? 
Felhasználó webshopot üzemeltető cég hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján? 
Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét? 
Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét? 
Felhasználó a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének? 
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Felhasználó a termékszavatossági jogával? 
Ingó dolog (termék) hibája esetén Felhasználó – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Felhasználót termékszavatossági igénye alapján? 
Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak? 
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó termékszavatossági igényét? 
Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét? 
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól? 
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy: 
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy 
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy 
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. 
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. 
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Jótállás

Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával? 
Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a webshopot üzemeltető vállalkozás jótállásra köteles.

Felhasználót milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján? 
A jótállás időtartama egy év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.

Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól? 
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Felhasználót a jótállásból fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság fejezetekben leírt jogosultságoktól függetlenül megilletik.

Szolgáltató nem tartozik jótállással, illetve szavatossággal a természetes elhasználódásból származó, továbbá olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.

A szavatossági igény esetén történő eljárás

Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el. 
A fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával). 
A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik (Ptk. 6:166. §). 
A Szolgáltató a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni. 
A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.
Ha a Szolgáltató a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót. 
A Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni. 
A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

II. SPECIÁLIS SZABÁLYOK

A garancia érvényesítés feltétele a termék vásárlását igazoló számla (vagy másolata) vagy garancialevél bemutatása. A nyomtató kellékek nem tartoznak a jogszabály szerint jótállási kötelezettség alá! DE cégünk saját hatáskörében és költségére jótállást vállal rájuk az alábbiak figyelembevételével: 
- Az utángyártott/utántöltött/nem eredeti gyártó által gyártott tonerek, tintapatronok, egyéb nyomtatókellék esetében amennyiben rendellenes működést tapasztal, az ügyintézés elindításához kérjük tegye a következőket: nyomtasson egy un. “próbanyomatot”-t a hibás kellékanyaggal (ebben az esetben próbanyomatnak minősül, minden az adott kellékanyaggal és készülékkel nyomtatott A4 oldal, amely legalább a lap 3/4-ig tartalmaz nyomtatott szöveges és képi elemeket, valamint egyértelműen felismerhető rajta a hibás működés). A hibásnak vélt terméket a próbanyomattal együtt juttassa vissza cégünkhöz, s azt a lehető legrövidebb időn belül bevizsgáltatjuk. Amennyiben a bevizsgálás során megállapítást nyer, hogy a termék rendeltetésszerű használat mellett hibásodott meg, azt cégünk saját költségén kicseréli. A bevizsgálás átlagos időtartama 8-15 nap, de maximun 30 nap. 
Jótállási igénye bejelentésekor kérem vegye figyelembe a következőket: nem vonható jelen jótállás alá az a nyomtatókellék mely töltöttségi szintje az előírt 75%-nál alacsonyabb (azaz 25%-nál többet elhasználtak belőle), ez minden esetben megvizsgálásra kerül tömeg alapján is. 
Nem minősül garanciális problémának: 
- utángyártott/utántöltött/nem eredeti gyártó által gyártott tonerek, tintapatronok, egyéb nyomtatókellék esetében a következő: előfordulhat, hogy a nyomtatókészülék nem helyesen jelzi a patron telítettségét, de ettől függetlenül a nyomtatás még működik. 
- Kompatibilitások, kapacitások jelölése mindenkor a gyártó cég által hivatalosan közzétett és az általa a termék csomagolásán feltüntetett adatok alapján vannak megadva. Minden erre vonatkozó adat, információ tájékoztató jellegű, azok pontosságáért és az ebből eredő károkért felelősséget nem vállalunk!

Garancia – Eredeti Epson kellékek esetén 
Az Epson az általa gyártott és forgalomba hozott eredeti kellékanyagok esetében a vásárlástól számított 6 hónapig vállal garanciát a termékeire. A termékekre vonatkozó hivatalos garanciális ügyintézést kizárólag az Epson által hivatalosan kijelölt márkaszerviz biztosítja, ahol a hibásnak vélt kellékanyagot és a nyomtatókészüléket is bevizsgálják. Amennyiben megállapítást nyer, hogy valóban rendeltetésszerű használat mellett történt a kellékanyag meghibásodása, ebben az esetben a hivatalos Epson márkaszerviz biztosít új kelléket! A jótállás és a garancia érvényesítéséhez a végfelhasználónak rendelkeznie kell és be is kell tudnia mutatni a márkaszervíz részére a következő dokumentumokat: a vásárlást igazoló számla, a termék eredeti csomagolása (kivételt képez, ha a nyomtatóhoz kapott kellék, melynek nincsen külön csomagolása). Részletes információkért forduljon a hivatalos márkaszervizekhez: ASC Magyarország Irodagépjavító Kft. 1107. Bp. Fogadó utca 4. Tel.: 06-1-886-49-31 www.asc.co.hu R.A. Trade Kft. 2040 Budaörs, Törökbálinti u. 23 Tel.: +36 23 502 880 Fax: +36 23 502 801 E-Mail: epson@ratrade.hu Telefon: 06/80-014783

Garancia – Eredeti Lexmark kellékek esetén 
A Lexmark a vásárlás időpontjától számított 3 hónapig vállal garanciát a termékeire. A jótállás/garancia érvényesítése a Lexmark által kijelölt hivatalos márkaszervizben lehetséges, ahol a kellékanyagot és a készüléket is bevizsgálják. Amennyiben megállapítják, hogy rendeltetésszerű használat mellett történt a kellékanyag meghibásodása, abban az esetben a márkaszerviz biztosít új kellékanyagot vagy csereigazolást amely birtokában cégünk is kicseréli Önnek. A jótállás és a garancia érvényesítéséhez a végfelhasználónak rendelkeznie kell és be is kell tudnia mutatni a márkaszervíz részére a következő dokumentumokat: a vásárlást igazoló számla, a termék eredeti csomagolása. Részletes információkért forduljon a hivatalos márkaszervizekhez: Profi Szerviz Központ 1044 Bp. Külső Váci út 123 Tel.: 06-1-814-80-80 www.profiszerviz.hu Lexmark ügyfélszolgálat: A felhasználói hibabejelentések kezelésére a Lexmark Képvislet munkanapokon 8-18 óráig online (lexmark_hu@ceemark.com) és telefonos (1-288-0097) helpdesk szolgáltatást üzemeltet.

Garancia – Eredeti HP kellékek esetén 
A HP a kellékanyagok esetében a vásárlástól számított 12 hónapig vállal garanci&aa

Copyright © 2016. IT-COPY Kft. - Minden jog fenntartva.